سیمارو

خدمات زیبایی

سیمارو

خدمات زیبایی

آیا تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک زیر چشم موثر است؟

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک، به طور مستقیم در زیر پوست صورت می گیرد و با سست کردن عضلات، به عنوان یک روش ضد پیری صورت عمل می کند. بوتاکس گاهی اوقات برای درمان چین و چروک هایی که زیر چشم ظاهر می شوند ، استفاده می شود که به آن بوتاکس زیر چشم می‌گویند.

محل تزریق بوتاکس دور چشم

محل تزریق بوتاکس دور چشم

بوتاکس زیر چشم حالت جراحی ندارد و با استفاده از سوزن های کوچکی تزریق می‌شود. این تزریق معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

بوتاکس دور چشم معمولاً در قسمت تحتانی پلک پایین تزریق می شود. بیشتر ارائه دهندگان فقط از یک یا دو واحد از بوتاکس در هر طرف استفاده می کنند که دوز بسیار کمی در مقایسه با درمان‌های دیگر است. زیرا دوزهای بالاتر باعث افزایش خطر عوارض می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، بوتاکس معمولاً در ناحیه زیر چشم تزریق می شود. در بیمارانی که علاوه بر این، بوتاکس در گوشه بیرونی چشمهایشان نیز تزریق می‌شود، بیشتر از افرادی که فقط در پلک تحتانی خود تزریق کرده اند، نتایج مثبت خواهند دید.

بوتاکس زیر چشم قبل و بعد

در تصاویر زیر قبل و بعد از تزریق بوتاکس دور چشم را مشاهده خواهید کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید میزان چین و چروک چشم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

بوتاکس زیر چشم قبل و بعد

چه انتظاراتی داشته باشیم؟

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک باید در مطب پزشک انجام شود. بوتاکس باید توسط متخصص پوست، جراح پلاستیک، پزشک یا پزشک آموزش دیده مخصوص تزریق بوتاکس انجام شود. ممکن است پزشک در ابتدا محل تزریق را بی حس کند. این کار به کاهش درد و ناراحتی کمک می کند. سپس مقدار کمی از بوتاکس را تزریق می کند.

شاید یکی از بزرگترین مزایای بوتاکس انجام شدن آن در زمانی کوتاه باشد. از آنجایی که بوتاکس عمل جراحی نیست، می توانید بلافاصله پس از آن به فعالیت های طبیعی خود بازگردید.

نتایج چه زمانی ظاهر می شوند؟

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO)، اثرات تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک پس از یک هفته ظاهر می شوند. عضلات صورت ممکن است بعد از سه روز کم کم سست شوند.

با این حال، این اثرات دائمی نیستند. تاثیر درمان بوتاکس بین 4 تا 6 ماه باقی می ماند. پس از این زمان، اگر میخواهید نتایج تزریق قبلی را حفظ کنید، باید برای تزریق مجدد به پزشک خود مراجعه کنید.

آیا تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک زیر چشم موثر است؟

از بین بردن چین و چروک

به طور کلی، بوتاکس درمانی مؤثر برای انواع چین و چروک است. برخی از افراد برای موارد زیر به دنبال درمان فوری هستند:

  • خطوط کنار چشم
  • خطوط پیشانی
  • خطوط اخم (بین ابرو)

استفاده از تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک از اواخر دهه 1980 شروع شده است. با این حال، تحقیقات کافی در مورد تاثیر بوتاکس برای چین و چروک های زیر چشم انجام نشده است.

در ابتدا پزشک تعیین می کند که علت چروک های زیر چشم شما چیست. به گفته AAO، بوتاکس برای خطوط خفیف بی اثر است اما در خطوط عمیق به خوبی جواب می دهد.

عوارض بوتاکس زیر چشم

در حالی که بوتاکس ممکن است به رفع چروک های زیر چشم کمک کند، اما تزریقی بدون خطر نیست. ممکن است اثرات موقتی مانند افتادگی پلک ها یا به وجود آمدن برآمدگی های چربی در نزدیکی  محل تزریق رخ دهد. همچنین ممکن است بعد از تزریق، درد کمی داشته باشید.

سایر عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک شامل موارد زیر می شوند:

  • کبودی
  • سرگیجه
  • سردرد
  • تورم (معمولا در اطراف محل تزریق)
  • ضعف موقت عضلانی
  • اشک و یا ضعف زیر چشم

همچنین احتمال عوارض جانبی جدی تری در بوتاکس وجود دارد. در مورد این عوارض جانبی نادر با پزشک خود صحبت کنید:

  • تاری دید / دوبینی
  • مشکلات تنفسی
  • تغییر در صدا
  • نامتقارن شدن صورت
  • بی اختیاری ادرار(مسائل مربوط به کنترل مثانه)
  • از دست دادن توانایی عضلات در صورت
  • مشکلات بلع

اگر بعد از تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک هر یک از این علائم را داشتید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. واکنش شدید به تزریق می تواند باعث آلرژی یا علائمی مانند آسم شود، کهیر و خس خس سینه در این دسته قرار می گیرند.

همچنین بوتاکس برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. تاثیر تزریق بر روی نوزاد معلوم نیست.

هزینه بوتاکس دور چشم

بر خلاف جراحی یا درمان های پوستی مانند درم ابریژن، هزینه های مربوط به بوتاکس به طور قابل توجهی متفاوت است. به این دلیل است که شما معمولا برای هر واحد تزریق هزینه پرداخت می کنید. بعضی از پزشکان ممکن است بر اساس منطقه تحت درمان هزینه دریافت کنند. بیمه این هزینه ها را تحت پوشش قرار نمی دهد.

جایگزین های بوتاکس

اگر در مورد ایمنی یا کارآیی تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروکزیر چشم نگران هستید، می توانید در مورد سایر گزینه های موجود با پزشک خود صحبت کنید. راههای بسیاری برای کاهش پف زیر چشم ها وجود دارد. جایگزینی های بوتاکس در زیر آورده شده است:

  • داروهای آلرژیک (برای پف زیر چشم)
  • چربی های شیمیایی
  • درمان با کمپرس سرد
  • جراحی پلک
  • درمان با لیزر برای از بین بردن گودی زیر چشم و چین و چروک
  • کرم ضد چروک
  • تجمع پوست
  • پرکننده های چین و چروک

صحبت نهایی

به طور کلی، بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های صورت موثر است. با این حال مزایای آن برای ناحیه زیر چشم، تایید نشده است. در مورد نگرانی هایی که دارید با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید تمام گزینه هایتان را ارزیابی کنید. پزشک ممکن است بوتاکس یا حتی درمان ضدپیری دیگری را به شما توصیه کند.

جوانسازی پوست و تناسب اندام

جوانسازی پوست و تناسب اندام با یخ یکی از روش هایی است که از سالهای دور توسط ملکه ها و زنان زیبا مورد استفاده قرار می گرفته است و تاثیر فوق العاده و باورنکردنی را به جای می گذاشته است. جوان سازی پوست و تناسب اندام با استفاده از چند تکه یخ! شاید به نظر عجیب باشد اما جالب است بدانید که ملکه روسیه اکاترینا ، هر روز صبح برای حفظ زیبایی و تازه کردن چهره خود روی صورت، گردن و پوستش را با کمک قطعه ای یخ مالش میداده و زیبایی و جوانی خود را اینگونه حفظ می کرده است این مقدمه کافیست تا نیاز دانستن فواید یخ برای پوست را که در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک به آن خواهیم پرداخت را احساس کنید.

جوانسازی پوست

یخ برای پوست

یخ چه فوایدی برای پوست دارد؟

زیبایی و جوانی با یخ و فواید آن برای پوست در یک نگاه

منافذ باز پوست و به حد اقل رساندن آنها با یخ ممکن است وهمچنین کنترل میزان چربی در پوست وجلوگیری از پیری زود رس پوست وجلو گیری از بروز چین چروک با استفاده از یخ حاصل می شود.

ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته با عث درخشش طبیعی پوست می شود.

اگر به تازگی چند چروک مزاحم بر روی پوست شما نمایان شده است تکه ای از یخ را در یک پارچه ی نرم بپیچید و آن را بر روی صورت خود بگذارید.

اگر کمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود،و از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی صورت خود استفاده کنید پوست شما جوان و زیبا خواهد شد. این ماسک به کاهش چین و چروک صورتتان کمک می کند و پوست صورت را روشن می کند.

ماساژ یخ بر روی قسمت هایی از صورت که دچار آکنه هستند، باعث کاهش آن ها می شود. اگر به طور مداوم، روزانه یک تا دو دقیقه یخ ها را بر روی جوش ها بمالید، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود.

بعد از استفاده از یخ اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد.

یخ برای صورت

فواید فوق العاده یخ برای زیبایی و جوانی پوست

فواید ماساژ یخ برای پوست صورت

1. درخشندگی پوست

هر کسی پوست درخشان را دوست دارد و ماساژ یخ روی صورت این امکان را به شما بدهد. گردش خون در پوست را بهبود می بخشد و آن را روشن می کند. استفاده از یخ روی صورت رگ های خونی را منقبض می کند که در ابتدا جریان خون به پوست را کاهش می دهد. برای متعادل کردن آن، بدن شروع به پخش خون بیشتری به صورت می کند که آن را زنده و درخشان می کند.

2. بالا بردن جذب محصولات زیبایی

حقه ای قدیمی است که تضمین می کند که پوست تمام محصولاتی که استفاده می کنید را جذب می کند. اگر کرم شب و یا هر سرم دیگری را روی پوست می زنید، تکه یخی را روی آن بمالید. این امر مویرگ های صورت را منقبض می کند و کششی را روی پوست ایجاد می کند که به نوبه خود به جذب بهتر محصولات کمک می کند.

لیفت صورت با یخ

جوانسازی پوست با یخ و فواید دیگر آن

یخ و فواید آن برای پوست

3. کاهش لک های تیره

استفاده از یخ روی صورت به طور مرتب می تواند کمک کند تا لک های تیره را از بین ببرید . کاری که باید انجام دهید این است که مقداری گلاب را بجوشانید و عصاره خیار را در آن مخلوط کنید. این مخلوط را فریز کنید و سپس تکه یخ را به ناحیه چشم بمالید. اما انتظار نداشته باشید که یک شبه نتیجه بگیرید. باید این روند را چند روز تکرار کنید تا نتایج را ببینید.

4. از بین بردن آکنه ها

اگر در حال حاضر از آکنه های روی صورتتان خسته شده اید، از تکه های یخ استفاده کنید. زمانی که از یک یخ روی صورت استفاده می کنید، چربی پوست را به حداقل می رساند. هم چنین به درمان زخم و تورم ناشی از آکنه نیز کمک می کند.

درمان جوش صورت

فواید یخ برای جوش های پوست

فواید و مزایای خارق العاده یخ برای پوست

5. رفع پف زیر چشم

از پف زیر چشم هایتان خسته شده اید ! تجمع مایعات اضافی زیر چشم ها می تواند با یک تکه یخ درمان شود. فقط آن را به صورت دایره ای از گوشه داخلی چشمان خود به سمت ابروها حرکت دهید. این کار به کاهش تورم کمک می کند.

6. کوچک شدن منافذ پوست و رفع منافذ باز پوست

چهره تان منافذی دارد که چربی ها و عرق را ترشح می کند و در نتیجه به تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. اما اگر کثیفی در منافذ جمع شود باعث جوش می شود. مالیدن تکه یخ روی صورت بعد از شستن به کوچک کردن منافذ کمک می کند. این باعث می شود کثیفی از منافذ بیرون بیاید و صورت تمیز شود.

7. بی عیب شدن زیر ساز

قبل از زدن زیر ساز روی پوست، تکه یخی را روی صورت بمالید. این باعث می شود آرایش شما بی نقص و ماندگار به نظر برسد.

یخ برای زیر چشم 

فواید یخ برای پوست های کدر و پر از لک

فواید یخ برای ترک لب و چین و چروک پوست

8. کاهش چین و چروک پوست

در حالی که نمی توانید سن خود را تغییر دهید، می توانید علائم سالخوردگی را کنترل کنید. استفاده از تکه های یخ روی صورت به کنترل چین و چروک و علائم پیری کمک می کند. این کار نه تنها به کاهش موارد موجود کمک می کند بلکه مانع شکل گیری خطوط جدید نیز می شود.

9. نرم شدن لب

لب هایتان ترک می خورد؟ تکه های یخ را روی آن بمالید. این کار به کاهش التهاب کمک می کند. هم چنین فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست و لب های خود را مرطوب نگه دارید.

یخ برای لب

فواید شگفت انگیز یخ برای پوست

یخ معجزه ای برای پوست و فواید درمانی یخ

10. درمان آسان برای گرما زدگی

کسانی که از حساسیت رنج می برند، استفاده از قطعات یخ یک درمان طبیعی است. آن ها را در پارچه ای پنبه بپچید و روی موضع آسیب دیده بمالید. این کار، التهاب را تسکین می دهد و خارش پوست را التیام می بخشد.

11. درمان آفتاب سوختگی

این هم یک درمان جادویی برای پوست آفتاب سوخته است. پس از استفاده قطعات یخ روی ناحیه آفتاب سوخته، می توانید کاهش قابل توجهی در التهاب و قرمزی را مشاهده کنید. با این حال، آفتاب سوختگی با زمان و کاربرد منظم به تدریج محو می شوند.

درمان آفتاب سوختگی

فواید یخ برای پوست آفتاب سوخته

فواید بینظیر یخ برای انواع پوست

12. کاهش چربی پوست

در حالی که پوست چرب، مایه هلاکت است، چربی بیش از حد آن می تواند آزار دهنده باشد. پوست چرب اغلب مستعد جوش است. استفاده از تکه های یخ روی صورت می تواند به کاهش تولید چربی اضافی کمک کند. این به خاطر این است که مالیدن بسته های یخی، منافذ تولید کننده چربی را کوچک می کند در نتیجه چربی اضافی را کاهش می دهد.

13. کاهش التهاب موضعی مویی که کنده می شود

برداشتن ابروها چیزی است که نمی توانید آن را کنار بگذارید. با این حال، نمی توانید درد ناشی از این فرآیند را انکار کنید. دیگر نیازی نیست از این درد رنج ببرید. یک تکه یخ را روی ناحیه بمالید تا درد را خنثی و التهاب را کاهش دهید.

جای موی کنده شده

فواید یخ برای پوست آسیب دیده

فواید شگفت انگیز یخ برای پوست

14. پوسته پوسته شدن پوست 

وقتی نوبت پوسته پوسته شدن می رسد، می توانید از یخ به عنوان روش کاملا طبیعی و خالص استفاده کنید. تکه های یخی شیر را به صورت بمالید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به پاک سازی تمام سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که تکه های یخ، درخشندگی و درخشش طبیعی را بهبود می بخشد.

15. یخ یک میکاپ طبیعی است

فقط 2 دقیقه وقت بگذارید و یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید. یخ روی صورت پوست را مرطوب و آن را روشن می کند و درخشندگی زیبایی به آن می دهد.


منبع:وبسایت نمناک

عوارض تزریق ژل به صورت

تزریق ژل و فیلر‌ها هیچ عوارضی ندارد اما ...
  1. استفاده از ژل‌ها و فیلرهای ارزان قیمت که مورد تایید وزارت بهداشت نیست.
  2. استفاده از ژل‌ها و فیلرها با ماندگاری دائم (مثل ژل پاژ که در گذشته به کار می رفت).
  3. تزریق ژل و فیلر در مراکز غیر معتبر



متخصصین کلینیک با استفاده از بهترین مارک‌های ژل و فیلر معتبر (دارای مجوز رسمی) به منظور افزایش جذابیت چهره شما با استفاده از تکنیک های مدرن و به‌روز برای فرم دهی لب‌ها و گونه‌ها و نیز درمان چروک‌های صورت و رفع خط خنده و نیز با استفاده از ژل‌ها و فیلرهای نسل جدید (هیالورونیک) که ماده‌ای طبیعی (پروتئین کلاژن) و کاملاً سازگار با بدن می باشد، اقدام به زاویه صورت و فک و فرم‌دهی چانه (بدون جراحی - سرپایی) می نماید.

تزریق ژل و فیلر لب و گونه (متناسب با سایر اجزای صورت با حفظ فرم طبیعی لب و گونه)
 
برای برجسته‌سازی برخی اعضای بدن از جمله گونه و لب‌ها روش‌های نوینی در دنیای پزشکی وجود دارد. اما متاسفانه خیلی از افراد فقط به بعد از انجام تزریق فکر می کنند و فقط به دنبال بهترشدن چهره‌شان هستند. در صورتی که باید بدانید این روش پزشکی خالی از دانستنی نیست و اگر فردی ناآگاهانه این روش ها را انجام دهد ممکن است پشیمانی‌های زیادی را به بار آورد. برای همین توصیه می شود قبل از انجام هر اقدامی به خصوص در زمینه زیبایی، آگاهی هایی را به دست بیاورید و سپس با دید باز و علم بیشتر برای زیبایی صورت خود اقدام کنید.



امروزه تزریق ژل و فیلر لب و گونه به عنوان یکی از روش های پرکاربرد و متداول زیباسازی صورت می باشد. به یمن آمدن نسل جدید ژل‌ها و هیالورونیکی که ماده‌ای طبیعی (پروتئین کلاژن) و کاملاً سازگار با بدن انسان می‌باشد، دیگر با خیالی راحت و مطمئن از نداشتن عوارض جدی تزریق ژل و فیلر (بر خلاف ژل‌ها دائمی قدیمی) می توانیم برای زیباسازی صورت اقدام نمایی

این نوع ژل‌ها و فیلر‌های جدید (هیالورونیکی) عارضه ندارد بنابراین می توانیم تزریق ژل و فیلر به لب‌ها و گونه‌ها (به‌طور سرپایی و بدون درد) را انجام دهیم و شاهد نتایح بسیار موثری در افزایش زیبایی و جذابیت صورت شخص باشیم.

نکته مهم: چنانچه ژل و فیلر تزریق شده مطابق سلیقه ی فرد نباشد، به راحتی می توان با استفاده از ماده‌ی حلال این نوع ژل‌ها و فیلر‌ها (هیالیز) ژل و فیلر تزریق شده را از بین برد و کاملاً به فرم اولیه برگرداند.

قبل از انجام هر اقدامی برای برجسته‌سازی دانستن چه مواردی لازم است؟

نکته حائز اهمیت برای گونه‌گذاری یا برجسته‌کردن لب‌ها این است که پزشک متبحر ابتدا با توجه به تجربه خود و سن هر فرد به‌طور اختصاصی با وی مشورت و به او توصیه می کند که آیا برایش تزریق ژل و فیلر هیالورونیک قابل جذب بهتر است یا تزریق چربی تا نتیجه کار کاملاً ً مطلوب باشد.

گونه‌ها و لب‌های هر شخص دو جزء بسیار مهم در صورت (face) وی است، به‌طوری‌که در میزان برجسته‌کردن آنها فوق‌العاده باید دقت داشت، زیرا فرم‌دادن و حجم‌دادن به لب‌ها و گونه‌های یک فرد باید کاملاً  با شخص دیگری تفاوت داشته باشد. زیرا این دو جزء نقش بسیار مهمی در زیبایی کلی صورت دارند. به‌طوری‌که مثلاً یک فرم خاص برجسته‌کردن لب‌ها ممکن است در صورت یک شخص جلوه بسیار زیبایی داشته باشد ولی همین فرم خاص برای شخص دیگری به هیچ عنوان زیبایی نداشته باشد. بنابراین در برجسته کردن لب‌ها و فرم‌دهی گونه‌ها (گونه‌گذاری) باید فوق‌العاده آگاهانه هارمونی و هماهنگی سایر اجزای صورت از جمله بینی و چشم‌ها از نظر فاصله و زاویه‌های آن‌ها با لب و گونه‌ها را شناخت و به صورت کاملاً علمی و دقیق عمل کرد تا نتیجه کار مانند یک نقش هنرمندانه شود.