سیمارو

خدمات زیبایی

سیمارو

خدمات زیبایی

روش های برجسته کردن گونه ها

 

ما در جوامع امروزی، درشت بودن استخوان گونه‌ها و برجسته بودن گونه را نشانه‌ای از جوانی و سلامتی می‌دانیم. وقتی که سن انسان افزایش پیدا می‌کند، ممکن است مقداری از چربی گونه‌ها و انعطاف‌پذیری پوست آن از بین برود. در نتیجه، گونه‌ها و اطراف چشم‌ها دچار گودافتادگی می‌شود و پوست آنها پیر و افتاده خواهد شد. در این صورت خطوط خنده در صورت شخص پدیدار می‌شود و چهره او به طور کلی خسته و اخمو به نظر می‌رسد.

مزایای حجیم‌تر کردن گونه‌ها


  • چاق‌تر کردن و بازیابی حجم از دست رفته گونه‌ها
  • کشیدن پوست (لیفت) قسمت میانی صورت
  • شاداب‌تر شدن چهره
  • کاهش شدت نمایان بودن خطوط خنده

انواع روش‌های برجسته ساختن گونه


برای برجسته‌سازی و کشیدن پوست گونه‌ها روش‌های متعددی از قبیل لیفت قسمت میانی صورت، جراحی لیفت صورت به روش سنتی، کاشت پروتز و تزریق چربی یا ژل در ناحیه گونه‌ها وجود دارد. ما در طی عمل گونه گذاری به روش غیر جراحی، از ژل‌هایی مانند رادیس، رستیلان یا ژوویدرم برای گونه گذاری و ناحیه بین چشم و گونه استفاده می‌کنیم.

متخصصان ما در جلسه مشاوره اولیه به ارزیابی اهداف، نیازها و نتایج مورد انتظار شما از انجام عمل برجسته‌سازی گونه‌ها می‌پردازند و جزئیات مربوط به چگونگی انجام این عمل را برایتان شرح می‌دهند. در زمان درمان نیز غالباً روند پیشرفت عمل را به شما نشان داده و نظر خودتان را در مورد آن جویا می‌شوند. نتایج این عمل اغلب بلافاصله بعد از پایان آن مشخص خواهد بود و بیماران ما نیز غالباً از نتایج به دست آمده، رضایت کامل دارند. زیرا خودشان در طول زمان درمان با ما همکاری داشته و برای دستیابی به اهداف مورد نظر به ما کمک کرده‌اند.

تزریق ژل

برای برجسته‌سازی و فرم‌دهی گونه‌های شما می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. انواع ژل‌هایی که برای عمل زیباسازی گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل کلاژن، هیدروکسی‌لاپاتیت، اسید هیالورونیک و پلی‌متیل متاکریلات (PMMA) می‌باشد.

کلاژن و اسید هیالورونیک به عنوان ژل‌های موقتی شناخته می‌شوند، چراکه در نهایت توسط خود بدن جذب می‌شوند و در صورتی که بخواهید نتایج ماندگارتری از آنها بگیرید، مجبور خواهید بود که تزریق‌های مکرر انجام دهید.

هیدروکسی‌لاپاتیت نسبت به کلاژن و اسید هیالورونیک ماندگاری بیشتری دارد، اما این نوع ژل هم در نهایت توسط بدن جذب خواهد شد. پلی‌متیل متاکریلات یک ژل با خاصیت دائمی محسوب می‌شود.

عیب بزرگی که ژل‌های نیمه‌دائمی و دائمی دارند آن است که اگر مشکلی در نتایج نهایی وجود داشت یا شما به هر دلیلی از نتیجه به دست آمده رضایت نداشته باشید، امکان حذف آن وجود ندارد. علاوه بر آن، این احتمال وجود دارد که ژل تزریق شده در زیر پوست حرکت کرده و برآمدگی‌های بدشکلی را در محل تزریق تشکیل دهد.

2

 

تزریق چربی

از چربی‌هایی که از جایی در بدن خود شما گرفته می‌شود، می‌توان به عنوان یک ماده فرم‌دهنده تزریقی برای قسمت‌های دیگر بدن استفاده کرد. در عمل گونه گذاری با تزریق چربی احتمال آنکه بافت چربی توسط بدن پس زده شود، وجود ندارد، زیرا این چربی از خود بدن گرفته شده و یکی از بافت‌های طبیعی بدن محسوب می‌شود. با این حال احتمال جذب شدن مجدد آن وجود دارد و این باعث می‌شود که نتایج حاصل از عمل تزریق چربی به صورت دائمی نباشد. برداشتن چربی از بافت اهدا کننده از طریق عمل لیپوساکشن و یا مکش با یک سرنگ کوچک انجام می‌گیرد. سپس این چربی با اعمال تیمارهای خاصی، خالص‌سازی و تغلیظ شده و چربی مورد استفاده برای تزریق از آن به دست می‌آید.

این روش غیر جراحی که برای زیباسازی گونه‌ها استفاده می‌شود، نیاز چندانی به دوره بهبودی بعد از عمل ندارد. به طوری که اغلب افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، می‌توانند بلافاصله بعد از پایان عمل به محل کار خود بازگردند. فقط ممکن است ورم مختصری در محل تزریق وجود داشته و یا شما کمی احساس سوزش داشته باشید. سوزش احتمالی در محل تزریق، در عرض چند ساعت رفع خواهد شد. ورم و خون‌مردگی احتمالی هم در عرض یک یا چند روز برطرف خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی می‌توانید بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده فرمایید.

لیفت با نخ (امبدینگ)

لیفت با نخ عبارت است از رفع افتادگی پوست و بافت‌های عمقی در ناحیه گردن و خط فک از طریق قرار دادن ۴ تا ۱۲ نخ رشته‌ای دندانه‌دار در داخل پوست و بافت‌های عمقی که در زیر پوست قرار دارند.

3

لیفت با نخ را می‌توان به عنوان یکی از عمل‌های جراحی با حداقل تهاجم دانست. اما آن طور که افرادی که عمل لیفت با نخ را انجام داده‌اند، بیان می‌کنند، این عمل کاملاً بدون درد و عوارض جانبی نیست.

مهم‌ترین عوارض احتمالی که برای این عمل وجود دارد شامل کشیده شدن و چروک شدن نخ‌ها از سمت نوک آن، نمایان شدن نخ‌های آبی رنگ در زیر پوست و برجسته شدن دندانه‌ها و نوک نخ‌ها در زیر پوست می‌باشد.

4

کاشت پروتز گونه

پروتز گونه یک قطعه جامد است که بر روی استخوان گونه قرار داده شده یا به آن متصل می‌شود. پروتزها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی برای سازگاری با صورت‌های مختلف دارند. حتی شکل آنها را می‌توان به صورت سفارشی نیز تغییر داد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از عمل جراحی پروتز گونه آن است که اگر هر مشکلی در نتایج نهایی وجود داشت یا شکل گونه‌ها بعد از عمل رضایت‌بخش نبود، می‌توان به آسانی آن را برداشت.

یکی از رایج‌ترین انواع پروتزهای گونه که در سطح گسترده‌ای در جراحی‌های برجسته‌سازی و زیباسازی گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروتزهای جامد سیلیکونی می‌باشد. سیلیکون یک ماده با دوام و در عین حال شکل‌پذیر است که کاربردهای زیادی در پزشکی دارد و برای بدن هم کاملاً ایمن و بی‌خطر است. پروتز سیلیکونی گونه برخلاف پروتزهای سیلیکونی سینه که در واقع کیسه‌های پُر شده از محلول نمک یا ژل سیلیکون هستند، یک ساختار توپُر و کاملاً یکنواخت از جنس سیلیکون دارند و در نتیجه احتمال پاره شدن یا نشت کردن آنها وجود ندارد.

5

عمل کاشت پروتز گونه چگونه انجام می‌شود؟

اغلب جراحان زیبایی ترجیح می‌دهند که کاشت پروتز گونه را از طریق بریدگی‌هایی که در داخل دهان ایجاد می‌کنند، انجام دهند. زیرا در این صورت هیچ گونه جای زخم مشهودی بر روی صورت باقی نمی‌ماند. اما در صورتی که علاوه بر کاشت پروتز گونه، قرار است که عمل‌های زیبایی دیگری از قبیل لیفت صورت نیز بر روی بیمار انجام شود، ممکن است جراح تصمیم بگیرد که از همان بریدگی‌هایی که برای لیفت صورت ایجاد می‌کند، برای کاشت پروتز گونه نیز استفاده کند. در هر صورت برای انجام این عمل، جراح شما حفره‌ها یا پاکِت‌های کوچکی بر روی استخوان گونه شما ایجاد می‌کند و پروتز را در داخل آن قرار می‌دهد. البته گاهی اوقات بسته به شکل صورت و نتیجه مورد انتظار، ممکن است که این پاکِت‌ها در نقاط دیگری در فاصله نزدیک به استخوان گونه ایجاد شود. در بعضی از موارد هم پروتز با استفاده از پیچ یا بخیه به استخوان گونه متصل می‌شود.

عمل کاشت پروتز گونه می‌تواند در مطب پزشک و یا مراکز جراحی سرپایی انجام شود. شما می‌توانید در همان روز عمل از مرکز جراحی مرخص شوید، اما ممکن است برای بازگشت به خانه به کمک یک نفر همراه نیاز داشته باشید.

همانگونه که ذکر شد، یکی از مزایای استفاده از پروتز جامد گونه آن است که اگر مشکلی در نتایج نهایی وجود داشت یا شکل گونه‌ها بعد از عمل رضایت‌بخش نبود، می‌توان دوباره آن را برداشت. اما بعضی از انواع پروتزها، ساختار متخلخل و پُر از منافذ ریز دارند که بافت‌های زیر پوست در داخل منافذ آن رشد می‌کند. بنابراین، برداشتن این نوع از پروتزها به سادگی امکانپذیر نخواهد بود. علاوه بر آن، در عمل کاشت گونه هم به مانند هر عمل جراحی دیگری، خطر بروز عفونت، خون‌مردگی و خونریزی وجود خواهد داشت.

جراحی لیفت قسمت میانی صورت (لیفت گونه)

عمل لیفت ناحیه میانی صورت که با نام لیفت گونه هم شناخته می‌شود، به منظور برطرف کردن افتادگی گونه و بافت‌های اطراف آن، به عنوان یکی از اولین علائم پیری صورت، انجام می‌شود. برای بسیاری از افراد ممکن است عمل جراحی لیفت صورت نتواند نتایج مورد انتظارشان در جوانسازی گونه‌ها و زیر پلک‌ها را حاصل کند. در واقع کشیده شدن شکل گونه و از بین رفتن برجستگی آن در اثر پیری را ممکن است نتوان با عمل لیفت صورت اصلاح نمود. عمل لیف گونه موجب بالاتر رفتن موقعیت برجستگی گونه در صورت و چاق‌تر شدن ناحیه گونه و زیر چشم‌ها می‌شود و از این طریق تأثیر زیادی در جوانسازی و شادابی چهره شما خواهد داشت. نتایج عمل لیفت گونه در مقایسه با عمل‌های تزریق ژل و تزریق چربی از ماندگاری طولانی‌تری برخوردار است و دوره بهبودی بعد از عمل هم خیلی کوتاه‌‌تر و سریع‌تر از جراحی سنتی لیفت صورت می‌باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب چیست؟

 

یکی از روش‎های موثر وپرطرفدار در جوانسازی و زیبایی پوست، تزریق ژل است. با کمک تزریق می‎توان بسیاری از چین و چروک‎ها، فرورفتگی‎های پوست و … را درمان کرد و به این ترتیب پوستی، زیباتر و صاف‎تر داشته باشید. از دیگر موارد استفاده از ژل می‎توان به برجسته‌ کردن لب‎ها، گونه و … اشاره کرد. روش تزریق ژل و تزریق ژل لب هر دو به دلیل مزایایی مانند هزینه کم، روش کم تهاجمی، دوره نقاهت کوتاه، اثربخشی سریع و … بسیار پرطرفدار هستند. اما قبل و بعد از انجام این عمل پرطرفدار چه کارهایی باید انجام داد؟ در اینجا مراقبت‎های قبل و بعد از تزریق ژل را شرح خواهیم داد.

 

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل

  • برای آنکه پس از تزریق ژل، ترمیم سریع‎تر انجام گردد، دو هفته قبل از انجام تزریق ژل از مصرف آسپرین و سایر داروهای رقیق‌کننده خون و ضد التهاب‌ها شامل مسکن‌های غیر استروئیدی خودداری نمایید. علاوه بر این از مصرف ویتامین E ،st.John’s wort مکمل‌های حاوی ginkgo، سیر و جنسینگ و سیگار اجتناب نمایید.
  • اگر قصد تزریق ژل لب را دارید، چنانچه سابقه تبخال داشته‎اید، حتما قبل از انجام تزریق ژل داروی پیشگیری کننده تبخال مصرف نمایید.
  • ۲۴ ساعت قبل از انجام تزریق برای پیشگیری از عفونت، مصرف کپسوال سفالکسین را شروع کنید و تا ۶ روز پس از انجام تزریق نیز به طور منظم مصرف نمایید.
  • حتما پیش از انجام تزریق، آزمایش قند، تست بارداری و آزمایش وضعیت عملکرد کبد را انجام دهید.

تزریق ژل لب

مراقبت‎های بعد از تزریق ژل

  • تا ۲ ساعت از کیسه یخی که به شما داده می‎شود، استفاده نمایید.
  • پس از تزریق ژل، ۲۴ ساعت از استحمام خودداری نمایید و تا ۱۰ روز از سونا و حمام بخار اجتناب کنید.
  • در دو هفته نخست پس از انجام تزریق، روزانه ۱۰ تا ۱۵ لیوان آب بنوشید اما تا ۴۸ ساعت پس از انجام تزریق (به ویژه تزریق ژل لب) از نوشیدن مایعات داغ اجتناب نمایید.
  • استفاده از لوازم آرایشی تا ۲۴ ساعت پس از انجام تزریق ممنوع است.
  • تا ۱۰ روز استفاده از نمک را محدود کنید.
  • از دستکاری و فشار روی نواحی تزریق خودداری کنید، پس از تزریق بلافاصله، نتیجه مشهود است اما ممکن است نواحی تزریق اندکی ورم داشته باشد و حجم محل را بیشتر از مقدار واقعی تصور کنید این حالت خصوصا در تزریق ژل لب بیشتر است. اما تا دو هفته پس از تزریق بهبود می‌یابد.
  • برای تسریع روند بهبود، سر خود را بالا نگاه دارید و حتما داروهای خود را تا آخر استفاده کنید، زیرا در صورت عدم رعایت این نکات ورم دیرتر از بین می‎رود.
  • در روزهای نخست از انجام کارسنگین و خم شدن پرهیز کنید.
  • مصرف میوه‌جات خصوصا آناناس چون دارای ویتامین ث و بروملین است و روند بهبود را سرعت می‎بخشد توصیه می‎شود.
  • ماهی و میگو و امگا۳ نیز تاثیر مثبتی در روند بهبود پس از تزریق ژل دارند.
  • استفاده از کمپرس سرد صورت، سپس کمپرس گرم باعث بهبود سریع‎تر کبودی و ورم می‌شود.
  • در ۲۴ ساعت نخست از قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید خودداری نمایید.
  • وجود جوش‌های ریز در نواحی اطراف محل تزریق تا ۴ هفته پس از تزریق طبیعی است و به مرور بهبود می‎یابد.
  • پیاده روی در بهبود سریع‌تر تورم موثر است.

لیفت لب چیست؟ انواع روش های جراحی زیبایی لب

 

افزایش سن یکی از مهمترین عوامل کاهش جذابیت لب ها است و باعث بیشتر شدن فاصله لب ها از بینی و نازک شدن لب ها می شود اما جای نگرانی نیست چرا که می توانید با انجام جراحی های لازم در کلینیک الماس و توسط گروه جراحان زیبایی الماس زیبایی لب هایتان را باز گردانید .

انواع روش های جراحی زیبایی لب

  • لیفت سانترال لب : یکی از روش های جراحی برای بالا کشیدن لب بالا محسوب می شود که در این روش جراح یک برش کوچک در پوست زیر بینی و یا داخل سوراخ بینی ایجاد می کند و پوست بالای لب را می کشد .با این عمل فقط قسمت مرکزی لب ها بالا کشیده می شوند چون فقط پوست بالای این قسمت ها لیفت داده شده است و حاصل کار کم شدن فاصله بین بینی و لب بالایی و همچنین نمایش دندان های پیشین فک بالا می باشد .
    این جراحی هیچ عوارضی ندارد و چون بخیه ها در شیار طبیعی زیر بینی قرار گرفته اند جای آنها مشخص نیست ولی در صورتی که جراح با تجربه نباشد یا خود شخص از محل جراحی به درستی مراقبت نکند ممکن است جای زخمی در زیر بینی باقی بماند .

    لیفت لب سانترال
  • لیفت لب ایتالیایی : این روش مشابه روش سانترال است با این تفاوت که دو برش جداگانه در زیر بینی ایجاد می شود و نتایج حاصله مشابه همان لیفت سانترال لب است .

 

  • لیفت لب گال وینگ GULLWING : این روش به دلیل ایجاد زخم در سرتاسر لب روش محبوبی نیست در لیفت لب گال وینگ جراح در امتداد خط گوشتی بین لب و پوست بالایی لب برشی ایجاد می کند و لب را کمی بالاتر از برش ایجاد شده بخیه می زند که نتیجه کار علاوه بر خوش فرم شدن لب ،کم شدن فاصله لب بالا با بینی نیز می باشد .

  • جراحی زیبایی لب پایین با برش V-Y : برخی از لب ها با گذشت زمان حالت جذاب خود را از دست می دهند این اتفاق در لب پایین زمانی رخ می دهد که لبها به جای پوشاندن دندان های فک پایین حالتی آویزان و رو به پایین پیدا کنند .راه حل این مسئله انجام جراحی V-Y می باشد زیرا در این عمل یک تا سه برش کوچک “V” شکل در مخاط دهان (قسمت مرطوب در داخل دهان و زیر لب پایین ) ایجاد می‌شود و سپس برش ها به شکل “Y” بخیه زده می‌شوند و جراح این برش ها را سطحی و بر روی پوست دهان انجام می دهد و عضلات و عصب را درگیر نمی کند .
  • لیفت لب کرنر : یا لیفت گوشه لب برای افرادی که گوشه های بیرونی لبهایشان دچار افتادگی شده و ظاهری ناراحت به شخص می‌دهد، انجام می شود و در طی عمل ناحیه کوچک مثلثی از پوست در گوشه دهان برداشته می‌شود تا لبها جوانتر به نظر برسند .

لیفت لب کرنر (لیفت گوشه‌ی لب)

گاهی چین و چروک اطراف دهان به میزانی است که با این روش لیفت نیز نمی توان به کاهش چین و چروک کمک کرد . روش های لیفت صورت در این باره بسیار موثر و نتیجه بخش هستند .

عوارض لیفت لب

این جراحی به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می شود و عوارض جدی به دنبال ندارد البته یکسری عوارض موقت وجود دارد که عبارتند از :

  • قرمزی
  • ورم
  • درد
  • خارش
  • کبودی
  • حساس شدن ناحیه درمان شده

که معمولا این مشکلات دو روز پس از جراحی حل می شود .

مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

همان طور که گفته شد، بسته به نوع مشکلی که دارید، تعداد جلسات مورد نیاز و نوع موادی که برای شما استفاده میشود متفاوت خواهد بود. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت این روش درمان طاسی میتوانید از مشاوران ما کمک بگیرید.

داروی مزوتراپی مو چیست؟

همانطور که گفته شد از مواد معدنی و ویتامین ها برای این شیوه درمان استفاده میشود که نوع و مقدار هر کدام بستگی به علت ریزش موی فرد دارد. به خاطر داشته باشید که طبیعی بودن این مواد تضمین نمی کند که بدن فرد نسبت به تزریق آنها واکنش نشان ندهد! بنابراین قبل از انجام تزریق، حتماً تست حساسیت انجام دهید.

نگهداری و مراقبتهای لازم بعد از انجام مزوتراپی موی سر چیست؟

با وجود اینکه این شیوه درمانی به نسبت سایر روشها مانند کاشت مو چندان پر دردسر نیست و نیاز به مراقبتهای ویژه ای ندارد، اما برای کسب نتیجه سریع و مطلوب بهتر است که حواستان به داشتن رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم باشد!

آیا استفاده از مزوتراپی مو اثربخش است؟

بر اساس تحقیقاتی که در رابطه با تجربه مزوتراپی مو روی افراد مختلف شده است، استفاده از این روش برای درمان طاسی سر و جلوگیری از ریزش مو، به نسبت سایر روشهای درمانی بهتر است. چرا که این شیوه درمان در طول زمان میتواند مشکلات هورمونی را درمان کرده و اثرات هورمون DHT  را خنثی نماید.

سؤالات رایج در رابطه با مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت به تزریقهای کوچکی که شامل سرم است ، گفته میشود که توسط یک دستگاه مخصوص به لایه دومی پوست انجام میشود. (این سرم شامل مواد مغذی است که توسط مزودرم به صورت مستقیم وارد پوست شده و موجب قویتر و هیدراته شدن پوست میگردد.) این روش برای اولین بار در دهه 50 توسط یک پزشک فرانسوی به نام میشل پیستور معرفی و اجرا شد.

آیا انجام مزوتراپی برای از بین بردن چین و چروک صورت مؤثر است؟

جواب این سؤال هم منفی است هم مثبت! به طور کلی از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروکهای فعال، یعنی چین و چروکهایی که در اثر حرکت صورت ایجاد میشوند، استفاده میشود. علاوه بر این، از فیلرها برای از بین رفتن حجم صورت، مانند افتادگی گونه و ... استفاده میشود. بنابراین شما نمیتوانید از این شیوه جوانسازی صورت اثر بوتاکس یا پرکننده ها را داشته باشید. چرا که با انجام این جراحی تنها میزان کلاژن تولیدی پوست افزایش پیدا کرده و در دراز مدت روی چین و چروک صورت اثر میگذارد.

آیا مزوتراپی برای لک صورت مؤثر است؟

همان طور که گفته شد یکی از خواص اصلی انجام این عمل زیبایی، روشن شدن پوست صورت است. به همین دلیل است که مزوتراپی لک صورت یکی از پرطرفدارترین انواع آن است.

آیا انجام مزوتراپی صورت دردناک است؟

اگر از افراد مختلفی که تا کنون از این روش درمانی استفاده کرده اند در رابطه با تجربه مزوتراپی صورت سؤال کنید، قطعاً جوابهای متنوعی خواهید گرفت چرا که درد از نظر هر کسی تعریف خاصی دارد!

معمولاً درد ناشی از انجام مزوتراپی پوست صورت به اندازه ای نیست که فرد نتواند آن را تحمل کند! اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که نسبت به درد حساسیت زیادی دارید، میتوانید قبل از انجام این کار از کرمهای بی حس کننده استفاده نمایید.


مزوتراپی برای لاغری

شاید جالب باشید که بدانید از مزوتراپی برای لاغری نیز میتوان استفاده کرد! اساس شیوه درمان در این روش مشابه با دو شیوه درمان قبلی است، با این تفاوت که در این روش، از داروهای خاص که منجر به رفع سلولیتی و چربیهای بدن میشود، استفاده میشود. توجه داشته باشید که استفاده از این روش متفاوت از روش لیپوساکشن است. چرا که نتیجه مزوتراپی برای لاغری معمولاً بعد از چندین ماه و چند جلسه مشخص است میشود و برای افرادی مناسب است که در بخشی از بدن خود چربی جمع شده دارند.

از مزوتراپی برای لاغری در کدام یک از قسمتهای بدن میتوان استفاده کرد؟

مزوتراپی غبغب

غبغب یا زیر چانه معمولاً با گذر زمان حتی با گرفتن رژیمهای مختلف نیز به سختی چربی اضافه خود را از دست میدهد. به همین دلیل است که معمولاً استفاده از روشهای جایگزین مانند مزوتراپی غبغب اثر بهتری جهت لاغری دارند.

مزوتراپی لاغری شکم

برایاز بین بردن چربیهای اضافی شکم میتوان از مزوتراپی لاغری شکم استفاده کرد. با تزریق مواد مخصوص به صورت سطحی به شکم میتوان چربیهای این ناحیه را شکست و از بین برد. با از بین بردن چربیهای شکم، مسیر عبور جریان خود بهبود پیدا کرده و با رعایت یک رژیم مناسب، نتیجه بعد از چند ماه مشخص میشود.

مزوتراپی دست  (بازو)

بازو و دست معمولاً یکی از قسمتهای بدن هستند که در برابر از دست دادن چربی مقاومت زیادی از خود نشان میدهند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از افتادگی بازوهایتان به دلیل چربی بیش از اندازه رنج میبرید، میتوانید از این روش جهت از بین بردن چربی اضافه و عضله سازی استفاده کنید.

مزوتراپی بینی

با وجود اینکه در چندین سال گذشته تب جراحی بینی در بین افراد فراگیر شده بود، در سالهای اخیر روشهای دیگری برای رفع مشکلات ظاهری بینی پیشنهاد شده است که یکی از آنها مزوتراپی بینی است. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر از جراحی بینی و عوارض بعدی آن هراسان هستید، میتوانید از این روش جهت از بین بردن انحراف بینی، مشکلات بعد از جراحی بینی مانند عدم تقارن و ... استفاده نمایید.

مزوتراپی دور چشم

یکی از مشکلات ظاهری که بسیاری از افراد با آن دست به گریبان هستند، کبودی و گودی زیر چشم است. برای درمان این مشکل روشهای مختلفی مانند تزریق ژل و بوتاکس است در حالی که اخیراً مزوتراپی زیر چشم یکی از بهترین روشهای از بین بردن تیرگی زیر چشم است. نتیجه انجام این کار که معمولاً بعد از 4 الی 6 جلسه ظاهر میشود، معمولاً با از بین رفتن کیسه های چربی و روشن شدن تیرگی زیر چشم همراه است.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست؟

در میکروندلینگ برای درمان مشکل پوستی، از دستگاهی استفاده میشود که خراشهای سطحی در سطح پوست ایجاد کرده و بعد از مدتی از بین میروند. در این روش شیوه درمان تنها روی لایه سطحی پوست اعمال میشود در حالی که در این جراحی زیبایی با استفاده از سوزنهای خاص، هدف دسترسی به لایه دوم و داخلی پوست است.


مزایای مزوتراپی چیست؟

تزریق ویتامین های لازم به پوست

غلظت بالای مواد مغذی موجود در سرم تزریقی به پوست صورت یا سر، موجب جوان سازی پوست صورت و درمان ریزش مو میشود.

جایگزین مناسب جراحی های گرانقیمت

برای جوان سازی صورت و درمان ریزش مو روشهای متنوعی مانند پیوند پوست و کاشت مو وجود دارد که معمولاً جراحی های گرانقیمتی هستند. در حالی که انجام این عمل جراحی به نسبت سایر جراحی های زیبایی هزینه کمتری دارد.

روشن شدن پوست

ترکیبات آمپول مزوتراپی به گونهای تنظیم میشوند که لکه های پوستی شما که ناشی از افزایش سن هستند را از بین ببرند.

هیدراته کردن پوست

با انجام این جراحی زیبایی صورت میتوانید رطوبت پوستتان را افزایش دهید و ظاهری طبیعی و سالمتر به آن ببخشید.

عوارض احتمالی مزوتراپی چیست؟

  • تورم یا التهاب
  • قرمزی پوست
  • خارش
  • درد خفیف (در منطقه درمان شده)
  • افزایش حساسیت پوست
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • حساسیت به مواد استفاده شده (حتماً قبل از انجام این عمل زیبایی مواد مورد استفاده را تست کنید.)
  • زخم و عفونت (اگر به درستی و توسط بهترین پزشک پوست انجام نشود!)

مراقبتهای لازم جهت انجام مزوتراپی

1 هفته قبل و بعد از انجام این روش جوانسازی پوست باید مصرف داروهای ضد التهاب (NSAID) و آسپرین را متوقف کنید. چرا که مصرف این داروها منجر به کبودی و خونریزی محل درمان شده میشوند.

چه کسانی نباید از هیچ یک از انواع مزوتراپی استفاده کنند؟

در صورتی که در یکی از دسته های زیر قرار میگیرد، بهتر است که از انجام این شیوه درمان خودداری کنید چرا که احتمال بروز عوارض گفته در شما بیشتر میشود:

  • به یکی از انواع بیماریهای پوستی مبتلا هستید
  • التهاب پوستی دارید
  • دیابت دارید
  • هموفیلی هستید
  • باردار هستید


دانستنی های لیفت سانترال لب ( مراقبت ها ، مزایا و معایب )

مزایای لیفت سانترال لب چیست ؟

در جراحی لیفت سانترال لب فرم لب ها و لبخند شخص اصلاح می شود و در نهایت متقاضی لبخندی زیباتر ، لبهایی برجسته تر و با فرم بهتری خواهد داشت .
جراحی لیفت لب روشی دائمی بوده که شخص را از تزریق مواد ژل‌ها و ایمپلنت های لب بی‌نیاز می کند .

بخش قابل توجهی از افتادگی پوست صورت در قسمت دهان و چین و چروک های زیر بینی و اطراف لب برطرف شده و شخص چهره ای جوانتر خواهد داشت .
به دلیل استفاده از بی حسی موضعی هیچ خطر جانی شخص را تهدید نمی کند .


عوارض جراحی لیف سانترال لب چیست ؟

موضوع بسیار پر اهمیتی که باید در لیفت لب به روش جراحی به آن توجه کرد انتخاب پزشک ماهر است
چراکه عوارض این جراحی فقط در حالت سهل انگاری پزشک متوجه شخص می شود .
اگر برش های انجام شده به درستی ترمیم نشوند اسکارهای (جای زخم) بدشکلی بر روی صورت شخص باقی می ماند که زیبایی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد .

مورد بعدی اندازه های دقیق و الگوی مناسب در این نوع جراحی است که درصورتیکه بافت و پوست لب و زیر بینی طبق اندازه های مناسب خارج نشود باعث نامتعادل شدن چهره ، بالا رفتن بیش از حد لب ها در لیفت سانترال لب نوع یک و دو و ایجاد حالت لبخند جوکر در لیفت گوشه لب میگردد .


انواع جراحی های لیفت لب بالا


لیفت سانترال لب
لیفت سانترال لب

اقدامات قبل از جراحی لیفت سانترال لب کدام است ؟

قبل از جراحی لیفت لب نیازی به انجام آزمایش ندارید چراکه این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود .
افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین استفاده میکنند به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای جراحی نیستند و در صورت تمایل باید حداقل ۲ هفته قبل از عمل مصرف داروها را قطع نمایند .

در صورت هرگونه بیماری های لب مانند تبخال لب ، آفت و هرنوع تورم می بایست تا زمان بهبود کامل صبر نمایید .
۲ هفته قبل از عمل مصرف سیگار را قطع کنید .


مراقبت های بعد از لیفتینگ لب ها چگونه است ؟

  1. در چند ساعت اول بعد از جراحی از کمپرس یخ بر روی لب ها استفاده کنید .
  2. محل زخم های جراحی باید ۶ مرتبه در روز با سرم شستشو و گاز استریل شستشو داده شود و داروی تجویز شده از سوی پزشک زیبایی که معمولا پماد آنتی بیوتیک است را بر روی محل خط بخیه ها استفاده کنید .
  3. از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند در طی دو هفته اول بعد از جراحی لیفت سانترال لب خودداری کنید .
  4. از دست کاری کردن و هرگونه ایجاد کشش روی زخم و بافتهای اطراف بینی و لب اجتناب کنید .
  5. تا یک هفته بعد از جراحی به هیچ عنوان از مواد آرایشی در محل جراحی استفاده نکنید .
  6. در صورت بروز هرگونه تبخال و آفت بر روی لبهایتان به پزشک مراجعه کنید .