سیمارو

خدمات زیبایی

سیمارو

خدمات زیبایی

در مورد لیفتینگ صورت با نخ چه می‌دانید؟!

لیفتینگ صورت با نخ

لیفتینگ صورت با نخ
لیفتینگ صورت با نخ

زیبایی پوست تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد با گذشت سن رفته رفته چروک‌هایی روی پوست ایجاد می‌شوند که این چین چروک‌ها باعث بزرگتر دیده شدن سن می‌گردند بنابراین باید راه حلی برای رهایی ازچروک پوست صورت پیدا کرد.

راه‌های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد که از چروک پوست جلوگیری می‌کند ولی در صورت مشاهده چروک بر روی صورت باید یک راه برای درمان آن پیدا کنیم.
یکی از این راه‌ها لیفتینگ صورت با نخ است این کار باعث از بین رفتن چروک و جوانسازی پوست می‌شود.

لیفتینگ صورت با نخ یک روش درمان چروک پوست بوده و ضد پیری است. با بالا رفتن سن به تدریج کلاژن‌های پوست از بین می‌رود و همین هم باعث ایجاد چروک روی پوست می‌گردد، لیفتینگ صورت با نخ کلاژن‌ها را بازسازی کرده و پوست زیبا و صاف را برایتان ارائه می‌دهد.

محل ورود نخ در صورت توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود بعد از تعیین محل، با سوزن محل را برای وارد کردن نخ آماده می‌کنند (این محل خیلی کوچک است و جایش باقی نخواهد ماند) به طور عادی در هر طرف از صورت یک الی سه نخ تعبیه خواهد شد. درستی این کار را نخ مشخص می‌کند و نخ را دکتر متخصص!

مزایای لیفت صورت با کمک نخ

مزایای لیفت صورت با کمک نخ
مزایای لیفت صورت با کمک نخ

چرا لیفتینگ صورت با نخ را انجام دهیم؟ معمولا همه ما دوست داریم از بین همه روش‌های ارائه شده برای از بین بردن چروک صورت راحت‌ترین و بهترین را انتخاب کنیم.

شاید لیفتینگ صورت با نخ کار خطرناکی به شمار بیاید، در حالی که لیفت با نخ بسیار سریع و سرپایی انجام می‌شود و دوره‌ی نقاهت بعد از عمل جراحی را ندارد و مهم‌ترین مزیت این روش بیهوش نکردن فرد است، همانطور که می‌دانید بیهوشی عوارض شدیدی ممکن است برای بدن به همراه داشته باشد پس برای زیبا پوست و صورت نیازمند روشی هستید، که نیاز به جراحی و بیهوشی نداشته باشد.


همانطور که می‌دانید روش‌های زیادی برای  از بین بردن چروک پوست و همچنین جوانسازی پوست وجود دارد. می‌خواهیم بدانیم که واقعا مزایای لیفت صورت غیر از موارد ذکر شده چیست؟

  • عوارض و نارحتی کم
  • جوانسازی کامل پوست
  • تعداد جلسات کم
  • بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
  • انعظاف پذیری و مقاومت کششی بالا
  • کمترین آسیب به پوست
  • قابلیت جذب توسط بدن

البته با متفاوت بودن نخ نتایج این عمل زیبایی متفاوت می‌گردد.

هزینه لیفتینگ صورت با نخ

هزینه لیفتینگ صورت با نخ
هزینه لیفتینگ صورت با نخ

پس از کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد لیفتینگ صورت، برای ما سوال پیش می‌آید که هزینه لیفتینگ صورت با نخ چقدر می‌باشد. برای جواب این سوال باید چند معیار را بررسی کنیم.
هزینه لیفتینگ صورت با نخ به ‏تعداد و نوع نخ‌های استفاده شده بستگی دارد همچنین دستمزد پزشکی متخصص نیز در تعیین هزینه لیفتینگ صورت اهمیت زیادی دارد.
همچنین به اندازه محل درمان و کلینیک یا بیمارستان بستری شده هم بستگی دارد. برای اطلاعات کامل‌تر ابتدا باید دکتر متخصص را پیدا کرده و سپس سوالات خود را راجع به هزینه لیفتینگ صورت به پرسید.

مراقبت بعد از لیفت با نخ

بعد از لیفتینگ صورت با نخ باید مراقبت‌هایی انجام شود مراقبت‌هایی عبارتند از:

  • از آنتی بیوتیک‌های خوراکی استفاده کنیم.
  • هفته اول بعد از جاگذاری نخ امور دندانپزشکی را انجام ندهیم.
  • فعالیت‌های سخت ورزشی را انجام ندهیم.
  • موقع خوابیدن از بالش‌های گردنی مخصوص استفاده کنیم.
  • در طی هفته اول ماساژ و امور زیبایی روی صورت انجام دهیم.
  • در موقع وجود درد با تجویز پزشک مشخص مصرف کنیم.
  • دو هفته زیر سر خود را بلند نگه دارید.
  • تا چند روز بعد از لیفیتینگ صورت مایعات میل کنید.

عوارض نخ لیفت

مانند هر عمل زیبایی دیگری، لیفتینگ صورت با نخ نیز عوارضی به دنبال خواهد کرد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است شاید یک فرد همه عوارض را داشته باشد و فرد دیگری هیچ یک از عوارض ذکر شده را نداشته باشد. عوارض نخ لیفت عبارتنداز:

  • کبودی خفیف و کمی تورم
  •  احتمال وقوع عفونت
  • عدم تقارن موقعی که هر کدام از نخ‌ها از جای خود حرکت کنند و یا در جای خود قرار نگرفته باشند.
  •   تشکیل زخم‌های قابل ملاحظه
  •   حساسیت به لمس
  •  خونریزی طولانی‌مدت
  •   حرکت نخ‌ها که می‌تواند منجر به عدم تقارن احتمالی و نیز تا حدودی درد و ناراحتی شود.
  •   بی‌حسی
  •   زمان زیاد برای بهبودی کامل که زندگی روزمره را مختل می‌سازد.
  •   سطوح مختلفی از حساسیت در نواحی از صورت که تحت درمان واقع شده‌اند.

تزریق ژل در صورت: کاربردها،مزایا،عوارض و هزینه


فیلر یا ژل ماده ژلاتینی مانندی است که با هدف جبران تحلیل چربی، صاف کردن چین و چروک‌ها یا زیباسازی صورت زیر پوست تزریق می‌شود. هر ساله بیش از یک میلیون زن و مرد به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند تا با تزریق ژل دوباره صورتی جوان و زیبا داشته باشند. جوانسازی صورت به روش تزریق ژل درمانی مقرون به صرفه است که هزینه بالا و دوران بهبود طولانی عمل‌های جراحی را ندارد.

کافی است برای تزریق ژل به متخصصی مجرب و شایسته‌ای مراجعه کنید تا پس از یک درمان ساده با صورتی جوان‌تر و اعتماد به نفسی بالاتر کلینیک را ترک کنید.

جنس فیلرها از چیست؟ 


فیلرهای پوستی از مواد مختلف زیادی ساخته می‌شوند  اما مارک‌های موجود در بازار از ژل زیست تخریب‌پذیر متشکل از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند. اسید هیالورونیک یک اسید طبیعی است که در پوست انسان یافت می‌شود و به طور طبیعی جذب کنندة آب است و با تزریق آن باعث هیدارته شدن پوست می‌شود و قابلیت این را دارد که بیش از ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب حفظ می کند!).

کاربردهای تزریق ژل در صورت


  • از بین بردن خطوط پیری ظریف روی صورت
  • رفع چین و چروک یا ناهمواری‌های روی صورت
  • چاق کردن صورت
  • پر کردن فرورفتگی‌های صورت یا گودی‌های مربوط به اسکار و جای زخم
  • خوش فرم کردن صورت و مشخص‌تر کردن خطوط و انحناهای ظریف صورت
  • بزرگ و برجسته کردن لب‌های باریک

بسیاری از ما پس از گذشتن از مرز سی سالگی خطوط ظریفی را روی چهره‌مان می‌بینیم که غالباً پی‌آمد افتادگی یا فعالیت عضلات است. هنگامی که کلاژن کاهش می‌یابد و تجزیه می‌شود، خطوط ظریف و فرورفته‌ای روی صورت پدیدار می‌گردد.

چروک‌های دور چشم غالباً نتیجه فعالیت عضلات است و با تزریق بوتاکس از بین می‌رود. اما اگر این خطوط به دلیل افتادگی پوست بسیار عمیق باشد، مانند خطوطی که از بینی تا گوشه‌های دهان کشیده می‌شود و به خط خنده موسوم است، بهتر است ژل یا فیلر تزریق شود تا خطوط کمتر شود یا حتی کاملاً از بین برود.

شایان ذکر است که هرچند تزریق ژل روشی مناسب برای جوانسازی موقت چهره است، اما نتایج آن به چشمگیری درمان‌های جراحی نیست.

ساز و کار تاثیرگذاری ژل


به موازات بالا رفتن سن چربی و کلاژن پوست یعنی موادی کاهش می‌یابد که از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین هر چه پیرتر می‌شویم، پوست نازک‌تر می‌شود و چین و چروک بیشتری روی پوست خودنمایی می‌کند. ژل پوست را به وضعیت روزهای جوانی برمی‌گرداند. ژل در نقاطی از پوست تزریق می‌شود که فرورفته است و باید محکم‌تر و کشیده‌تر شود.

غلظت ژل‌ها با هم متفاوت است، هر چه ژل غلیظ‌تر باشد، در عمق بیشتری از لایه درم (لایه میانی پوست) تزریق می‌شود تا چین و چروک‌ها و فرورفتگی‌ها را پر کند.

انتخاب ژل مناسب


با توجه به تنوع بالای ژل‌ها و فیلرهای موجود بعید است که بتوانید بهترین ژل را بدون راهنمایی متخصص زیبایی مجرب انتخاب کنید. هر فراورده دارای فرمولاسیون منحصر به فردی است که به آن بافت، چگالی و عمق تزریق معینی می‌دهد. بنابراین هر ژلی مناسب ناحیه‌ای خاصی است و کاربرد تعریف شده دارد.

مراحل درمان


تزریق ژل به صورت درمانی غیرجراحی است و معمولاً در مطب انجام می‌شود. قبل از شروع درمان جلسه مشاوره به منظور تعیین نیازهای بیمار و اطلاع از اهداف و دغدغه‌های ایشان برگزار می‌شود.

مشاوره قبل از درمان

جراح زیبایی در جلسه مشاوره ناحیه مورد نظر و شرح حال بیمار را بررسی می‌کند. هرچند عوارض تزریق ژل حداقل است، اما بیمار موظف است شرح حال خود، شامل ابتلا به عارضه‌های پوستی یا عصبی، سابقه آلرژی‌ها یا مصرف داروهای مختل کننده ایمنی یا نتایج درمان، را به طور کامل به پزشک اطلاع دهد. برای مثال بیمار باید جراح زیبایی را از مصرف داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب، مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسین، یا داروهای رقیق کننده خون آگاه کند، چون این داروها احتمال کبودی را افزایش می‌دهد.

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

ناحیه درمان قبل از تزریق تمیز و ضدعفونی و به طور موضعی بی‌حس می‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین، نوعی داروی بی‌حسی ملایم، است تا ناراحتی بیمار در طول درمان و پس از آن به حداقل برسد. متخصص مقدار معینی از ژل را در نقطه مناسب زیر پوست تزریق می‌کند.

نتیجه تزریق ژل، با توجه به نوع ژل و ناحیه تحت درمان، ممکن است بلافاصله مشاهده شود. برخی بیماران با ورم و کبودی خفیفی روبرو می‌شوند که موقتی است و ظرف چند روز برطرف می‌شود. بیمار می‌تواند فعالیت‌های معمول را بلافاصله پس از درمان دنبال کند، البته متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند که به مدت یک روز از ورزش یا دیگر فعالیت‌های بدنی سنگین پرهیز شود.

دوران بهبود


زمان درمان به محل درمان و نوع ژل بستگی دارد و از سی دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد؛ به همین نحو دوران بهبود نیز از چند ساعت تا چند روز متغیر است. بااین حال اکثر بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق ژل در محل کار حاضر شوند.

عوارض


عوارض معمول تزریق ژل در صورت عبارت است از:

  • کبودی خفیف اطراف محل تزریق: این اثر معمولاً پس از دو تا سه روز برطرف می‌شود و در این مدت می‌توان آن را با آرایش پوشاند.
  • ورم کردن ناحیه‌های تزریق شده: ورم معمولاً خفیف است و پس از گذشت 48 تا 72 ساعت دیگر جلب توجه نمی‌کند.
  • بی‌حسی ناحیه‌های تزریق شده یا بخش‌هایی از صورت: اکثر ژل‌ها حاوی مقداری داروی بی‌حسی است، به همین دلیل بیمار پس از تزریق با بی‌حسی بخشی از صورت مواجه می‌شود. اثر دارو پس از دو تا سه ساعت از بین می‌رود و حس به صورت برمی‌گردد.
  • قرمزی پوست: قرمز شدن پوست معمولاً پی‌آمد تزریق، ماساژ شدید و واکنش خفیف پوست است. قرمزی پوست پس از دو تا سه روز برطرف می‌شود.
  • جابجا شدن ژل: ژل تزریق شده به مرور زمان از نقطه اولیه حرکت می‌کند.
  • ژل در موارد نادر برجستگی‌هایی را زیر پوست ایجاد می‌کند: این عارضه باید با مصرف دارو یا انجام جراحی درمان شود.
  • ژل در موارد نادر باعث گرفتگی رگ می‌شود: این عارضه مرگ بافت، نابینایی دائم یا آمبولی ریه را در پی دارد.

ماندگاری نتایج


ماندگاری نتایج تزریق ژل به نوع فراورده، ناحیه درمان و خود بیمار بستگی دارد. در کل هر چه ژل غلیظ‌تر باشد و عمیق‌تر تزریق شود، ماندگاری اثر آن بیشتر خواهد بود؛ البته این قاعده همواره صادق نیست. برای حفظ نتیجه کافی است که درمان را تکرار کنید، البته جراح مقدار ژل و روش تزریق آن را در صورت لزوم تغییر می‌دهد تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید.

ماندگاری اثر ژل‌های بر پایه هیالورونیک اسید (HA) از بقیه ژل‌ها کوتاه‌تر است و به همین دلیل این ژل غالباً به بیمارانی توصیه می‌شود که برای اولین بار این درمان زیبایی را انجام می‌دهند. اثر این نوع ژل‌ها پس از 6 تا 18 ماه از بین می‌رود. اثر تزریق در لب کوتاه مدت‌تر از تزریق در خط خنده است. بعضی فیلرهای HA، مانند ولوما،ماندگاری طولانی‌تری دارند، اما کاربرد آنها محدود به ناحیه‌های خاصی مانند گونه‌ها است.

ماندگاری ژل‌های سنتزی بیشتر است، چون این ژل‌ها توسط بدن جذب نمی‌شود. بنابراین ژل‌های سنتزی انتخابی مناسب برای بیمارانی است که از انجام درمان و نتیجه آن مطمئن‌اند. درهر حال باید بدانید که نتیجه تزریق این نوع ژل تا چندین سال روی صورت‌تان باقی خواهد ماند، پس حتماً به متخصص مجرب و ماهری مراجعه کنید که سبک کار ایشان را می‌پسندید و دیدگاه‌شان درباره زیبایی صورت با شما یکی است.‌

هزینه


  • هزینه تزریق ژل به نوع ژل و شدت نیاز صورت به جوانسازی بستگی دارد.
  • هزینه تزریق ژل معمولاً برحسب تعداد سرنگ‌هایی محاسبه می‌شود که برای دستیابی به نتیجه مطلوب تزریق شده است.
  • هرچه چین و چروک عمیق‌تر باشد، به ژل و پول بیشتری برای پر کردن آن نیاز است.
  • به علاوه ژل‌هایی که برای خوش فرم و چاق کردن صورت به کار برده می‌شود، معمولاً گران‌تر از ژل‌هایی است که فقط برای رفع خطوط تزریق می‌شود.
  • گاهی اوقات، به ویژه اگر خطوط در بخش فوقانی صورت باشد، لازم است که ترکیبی از چند ژل یا ترکیبی از ژل و عامل‌های دیگری مانند بوتاکس تزریق شود.
  • به علاوه برندهای مختلف ژل، مانند رستیلان، پرلن، رادیس و ژوویدرم با قیمت‌های مختلفی به کلینیک‌ها و متخصصین فروخته می‌شود.

آیا میکرونیدلینگ برای ریزش مو مفید است

آنچه در این مقاله می خوانیم

فاکتورها و عوامل زیادی در رشد موها تاثیر دارند و با از بین رفتن این عوامل رشد موها یا کند می گردد یا دچار ریزش می شود بنابراین روشهای درمانی ریزش مو به دنبال تقویت این فاکتورهای رشد می باشند تا سرعت رشد مو افزایش و روند ریزش آنها متوقف گردد، یکی از روشهای درمان ریزش مو میکرونیدلینگ می باشد که باید دید آیا میکرونیدلینگ برای ریزش مو مفید است.

میکرونیدلینگ ریزش مو

روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های دستگاه در پوست سر یا نواحی که دچار ریزش شده است زخم های کنترل شده  ایجاد می نماید و این روش باعث تحریک ریشه مو و کلاژن سازی در ریشه مو می شود و از طریق فاکتورهای موثر در رشد مو تولید می گردند و رشد مجدد مو آغاز می گردد.

میکرونیدلینگ برای ریزش مو

عملکرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی کاملا جدید در درمان ریزش مو می باشد که با وسیله غلتک مانندی و با استفاده از سوزن های دیز در پوست و قسمت های خالی سر  زخم ایجاد کرده و آلوپسی را درمان می نماید ، این روش فولیکول های مو را تحریک می نماید تا رشد مو را سرعت ببخشند البته استفاده از این روش برای کسب نتیجه باید در چند مرحله انجام گیرد.

 موثر بودن میکرونیدلینگ در عدم ریزش مو

آزمایشات انجام شده در برخی افراد که دچار ریزش مو شده اند و استفاده از روش میکرونیدلینگ تغییرات چشمگیری در پایه موی آنها و رشد مو مجدد آنها داشته است البته استفاده از این روش در کنار تزریقات موضعی مانند ماینوکسیدیل روند درمان را سرعت خواهد بخشید.

یکی از کم عارضه ترین روشهای محرک کلاژن در پوست میکرونیدلینگ می باشد که پوست را تحریک می نماید تا به طور طبیعی کلاژن و الاستین تولید کند و به قسمت های آسیب پوست بفرستد و در نتیجه تکثیر این کلاژن ها و الاستین ها ضخامت مو افزایش می یابد و رشد نو سرعت می گیرد.

ریزش موی ناگهانی در مردان

میکرونیدلینگ ریزش مو با استفاده از دستگاه درمارولر نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی ندارد و هر چه تعداد جلسات استفاده از این روش بیشتر باشد تاثیر بیشتری در افزایش فاکتورهای رشد مو خواهد داشت و نتیجه رشد مو و کاهش ریزش آن خواهد بود، به کار گیری این روش سایز فولیکول ها را افزایش خواهد داد و موها به صورت ضخیم تری رشد می نمایند.

روش های لیفت ابرو؛ با نخ و بوتاکس و لیزر

لیفت و بالا کشیدن ابرو

به مرور زمان، ابروها دچار افتادگی می شوند و این افتادگی سبب می شود چشم ها خسته، عصبی و یا حتی بسته به نظر برسند. با لیفت و بالاکشیدن ابرو شما می توانید به چهره ایی جوان تر و شادمان تر دست یابید. انواع روش های لیفت و بالا بردن ابرو و پیشانی در این مطلب به شما ارائه می شود.

لیفت ابرو

لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست؟

چهره و به طور برجسته تر چشم و ابرو، اولین اعضای چهره هستند که در ارتباط ها مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از رفتار و اشاره ها با استفاده از چشم ها و ابروها صورت می گیرد. افزایش سن، تاثیرات جاذبه زمین، خشکی پوست و افت اثر کش سانی پوست باعث ایجاد تغییراتی در حالت کلی چهره و به خصوص در ناحیه ی اطراف چشم ها، ابروها و پیشانی می شوند. این تغییرات به تدریج توانایی افراد برای ابراز حالات مختلف را کاهش می دهند. به طوری که بافت های پیشانی و ابرو به تدریج شل شده و افتادگی ابرو به چشم ها حالتی خوابیده، عبوس یا افسرده می دهد. با روش هایی می توان این تاثیرات را خنثی کرد و چهره را به حالت اولیه ی خود بازگرداند.

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو و پیشانی

تزریق بوتاکس یکی دیگر از روش های درمان غیر جراحی برای صاف کردن چین وچروک در پیشانی و دور چشم است.تزریق بوتاکس، چین و چروکی را که در طی سالها با انقباضات عضلانی مثل خطوط خنده، اخم و ... ایجاد شده اند، رفع می سازد. با گذشت زمان، تکرار این انقباضات اغلب چین ها و خطوط دائمی ایجاد می کنند.

بوتاکس به طور مستقیم در این عضلات تزریق می شود و با فلج کردن این عضلات، آنها را شل کرده، نهایتا موجب صاف شدن خطوط و چروک های پیشانی و دور چشم می گردد.

لیفت ابرو

لیفت ابرو با بوتاکس

اثرات بوتاکس نیز مانند ژل ها موقتی است. تاثیر بوتاکس معمولا حدود 4 ماه طول می کشد و دوباره باید آن را تکرار کنید.

لیفت ابرو با لیزر

هدف از لیفت ابرو از بین بردن چین و چروک های آزار دهنده و خطوطی است که با افزایش سن در پیشانی ظاهر می شوند و یا تنظیم و اصلاح خط ابرو می باشد. استفاده از لیزر یک روش کمتر شناخته شده برای لیفت ابرو است.

در این روش خطر واکنش بدن به مواد وارد شده در پوست ( روش تزریق ژل و بوتاکس ) وجود ندارد اما به دلیل ایجاد برش در محل مورد نظر برای التیام و اصلاح افتادگی ابرو و چین وچروک پیشانی، احتمال ایجاد زخم و عفونت وجود دارد.

لیفت ابرو

روش های لیفت ابرو 

لیفت ابرو با نخ

در روش لیفت با نخ از یک سری ریزرشته هایی استفاده می شود که به منظور بالابردن و لیفت ابرو، در نواحی به خصوصی از صورت قرار می گیرند و نیز برای محو کردن افتادگی پوست در قسمت های مختلف صورت مثل پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب و افتادگی پوست گردن و غبغب استفاده می شود.

روش قرارگیری رشته ها یا نخ ها به صورتی است که نخ ها درجهت بردارها و خطوطی که برای جوان سازی صورت مشخص شده اند، قرارمی گیرند و ازین رو باعث تحریک کلاژن و سفت کردن پوست خواهند شد.

جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی مو

  • ریزش موها برای هر فردی آزاردهنده است و می تواند زیبایی ظاهری او را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه یکی از روش های مدرن برای درمان ریزش مو که طرفداران زیادی هم دارد، مزوتراپی مو است. اگر به تازگی با مشکل از دست دادن موها روبرو شده اید و به دنبال چاره می گردید، این روش می توان گزینه مناسبی باشد.
  • ریزش موها برای هر فردی آزاردهنده است و می تواند زیبایی ظاهری او را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه یکی از روش های مدرن برای درمان ریزش مو که طرفداران زیادی هم دارد، مزوتراپی مو است. اگر به تازگی با مشکل از دست دادن موها روبرو شده اید و به دنبال چاره می گردید، این روش می توان گزینه مناسبی باشد.

    در صورتی که قصد دارید با روش جدید درمان ریزش مو آشنا شوید، خوب است در این مقاله همراه ما باشید.

    جلوگیری از ریزش مو با استفاده از روش تزریقی

     مزوتراپی مو جز روش های تزریقی می باشد که کمترین تهاجم را برای شما به همراه دارد. مواد تزریقی که در این روش استفاده شده، موها را برای رشد دوباره تحریک می کند که شامل مواد تقویتی مورد نیاز مو می باشد و به درون پوست تزریق می شود تا توسط ریشه های مو جذب شده و موها رشد سریع تری داشته باشند.

    چه زمانی مزوتراپی بهترین گزینه برای درمان ریزش مو است؟

    تجربه ثابت کرده ، مزوتراپی برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه مناسب می باشد اما هیچ نتایجی بر قطعی بودن این موضوع وجود ندارد. این روش را می‌توان در کنار روش های درمانی ریزش مو استفاده کرد تا به نتایج بهتری رسید. در واقع برای تاثیرگذاری بیشتر، مزوتراپی در کنار روش های درمانی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. تجربه ثابت کرده، مصرف داروها برای رفع الگوهای ریزش مو مردانه و زنانه تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد تاثیرگذار می باشد، بنابراین برای قطع کلی ریزش مو و کمک به رشد دوباره موها می توان از روش مزوتراپی کمک گرفت.

    چه کسانی برای انجام مزوتراپی مو مناسب هستند؟

    معمولاً عوامل مختلفی باعث ریزش مو می شود که برخی از این عوامل را می‌توان با انجام مزوتراپی رفع کرد:

    • آسیب دیدگی ساقه مو

    اگر ساقه مو شما دچار آسیب دیدگی شده است، مزوتراپی مو برایتان گزینه مناسبی است. در واقع یکی از فوایدی که این روش به همراه دارد، کمک به رشد دوباره موها و حفظ سلامت فولیکول های مو است.

    • کم بودن سرعت رشد موها

    در صورتی که موهای شما به هر دلیلی رشد کمی دارند می توانید از مزوتراپی استفاده کرده و به رشد موها تسریع ببخشید.

    • مواجه شدن با ریزش مو به خاطر استرس

    زمانی که به هر دلیلی دچار استرس می شوید، اولین تاثیر آن بر روی موهای تان است که برای رفع آن مزوتراپی مو روش موثری می باشد.

    • ریزش مو سکه ای

    اگر از ریزش مو سکه ای خود رنج می برید، انتخاب این روش درمانی برای شما موثر است. در صورتی که در مراحل اولیه ریزش مو سکه ای هستید و هنوز این مشکل برای شما حاد نشده است، مزوتراپی مو موثرتر خواهد بود.


    چه کسانی انجام مزوتراپی برایشان فرقی ندارد؟

    در برخی از موارد انجام مزوتراپی مو هیچ تاثیری ندارد و انجام آن برای درمان ریزش مو هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

    • در صورتی که دچار بیماری خاصی هستید و به خاطر آن با ریزش مو مواجه شده اید.
    • اگر دچار بیماری هایی مانند دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و غیره می باشید.
    • مردانی که سن بالاتر از ۴۰ سال را دارند و دچار طاسی آندروژنی شدید می باشند، این روش تاثیر کمتری بر روی ریزش موی آنها می گذارد.
    • کسانی که به خاطر مشکلات ژنتیکی، جنس موی آنها خوب نیست.
    • خانم هایی که در دوره بارداری قرار دارد.
    • در صورتی که مجبور هستید داروهای خاصی مانند داروهای شیمی درمانی مصرف کنید، انجام مزوتراپی مو برای شما هیچ تاثیری ندارد و باید بعد از اتمام دوره شیمی درمانی برای درمان ریزش مو اقدام کنید.

    آمادگی قبل از انجام مزوتراپی مو

    قبل از این که برای انجام این روش درمانی آماده شوید بهتر است موارد زیر را انجام بدهید:

    • بهتر است شب قبل از مراجعه یا صبح آن روز موهای خود را بشویید.
    • بهتر است، چند روز قبل از انجام مزوتراپی، از مصرف داروهای آسپرین دار و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن خودداری کنید.
    • سعی کنید یک روز قبل از درمان از مواد تقویت کننده، داروهای مراقبت از مو، ماسک و مواد حالت دهنده مو و غیره استفاده نکنید.

    مزوتراپی چگونه ریزش مو را درمان می کند؟

    این روش درمانی توسط سوزن یا دستگاه مخصوص انجام می شود که هر دو روش مناسب است و میزان کیفیت انجام آن بستگی به مهارت پزشک دارد. محلول درمانی توسط سوزن مستقیماً به لایه های میانی پوست تزریق می شود. این مواد حاوی آمینواسید ها، ویتامین ها، داروهای مهار کننده، هورمون های آندروژنی و عامل های رشد مو می باشد که باعث افزایش قدرت موها و شروع رشد دوباره فولیکول های مو می شود.

    محلول مزوتراپی با توجه به شرایط شما تنظیم می شود.

    معمولاً محلول های مزوتراپی با توجه به شرایط بیمار درست می شود که شامل ترکیبات مختلفی می باشد. میزان درصد هر کدام از مواد تشکیل دهنده محلول کاملاً بستگی به شرایط شما دارد که متخصص با در نظر گرفتن شرایط بدنی شما ساختار محلول را تعیین می کند.

    به چه تعداد جلسه مزوتراپی نیاز داریم؟

    تعداد جلساتی که برای درمان ریزش مو نیاز دارید کاملا به شرایط خودتان برمی گردد. اما به طور کلی این روش به تکرار ۸ الی ۱۵ جلسه نیاز دارد  که هر چقدر از درمان این روش بگذرد، فاصله زمانی بین جلسات بیشتر خواهد شد. برای مثال، شما در ماه اول هفته یک بار مزوتراپی انجام می دهید و سپس در ماه دوم هفته ای دوبار و ماه های بعد به تعداد کمتری از جلسات مزوتراپی نیاز است.

    بعد از مزوتراپی مو چه کار باید کرد؟

    • در ساعات اولیه بعد از درمان نباید سر خود را بشویید و به زیر دوش حمام بروید.
    • بعد از گذشت سه روز از درمان می توانید استحمام کنید.
    • سعی کنید در هفته اولیه بعد از تزریق به مدت طولانی در حمام نمانید و زمان حمام کردن تان از ۱۵ دقیقه بیشتر نشود.
    • در هنگام استحمام کردن بهتر است از آب گرم استفاده نکنید. چرا که این کار باعث می‌شود میزان کبودی بیشتر شود.
    • بهتر است آب و مایعات فراوان بنوشید.
    • در روزهای اولیه سعی کنید ورزش نکنید. چرا که ورزش کردن باعث تعریق شما و خروج محلول مزوتراپی از پوست شما می شود.
    • در صورتی که بر روی پوست سر خود با برآمدگی مواجه شده اید، این بدان معنی است که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت نشان داده‌اید و بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.
    • در روز اول از مصرف داروهای ضد التهابی و ویتامین E پرهیز کنید.

    چه زمانی می توان نتایج درمان مزوتراپی را مشاهده کرد؟

     بعد از انجام چهار جلسه درمان ریزش مو به روش مزوتراپی می توانید نتایج آن را مشاهده کنید.  بعد از جلسات اولیه ترشح بیش از اندازه چربی بر روی پوست سر کاهش پیدا می کند. به خاطر همین دیگر نیازی به استفاده بیش از اندازه شامپو نخواهید داشت. بعد از سه ماه دوره درمانی ریزش مو با رشد دوباره موها مواجه می شوید که طبق نتایج گفته شده، در بین جوانان با تاثیر بیشتری مشاهده می شود